تحصیل در فرانسه

تحصیل در کشور فرانسه یکی از بهترین راه های مهاجرت به یک کشور اروپایی میباشد . اگر شما قصد تحصیل در کشور فرانسه و مهاجرت به این کشور را دارید میتوانید با لیگال اپلای همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این مورد بدست بیاورید

تحصیل در فرانسه

برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه با ما تماس بگیرید

۵/۵

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

یکی از کشورهای جهان که شرایط بسیار مناسب و خوبی را برای تحصیل به وجود آورده است، کشور فرانسه است. سیستم آموزشی دانشگاه های فرانسه یکی از بهترین سیستم های آموزشی در دنیاست و افرادی که علاقه دارند از تحصیل خود در یک رشته خاص، به نتایج فوق العاده ای دست پیدا کنند تمام تلاش و کوشش خود را به کار می برند تا بتوانند از دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرند.

تحصیل در فرانسه

کیفیت بالای آموزشی در کنار هزینه مناسب دو مورد از مهم ترین مواردی است که باعث شده هر ساله علاقه مندان زیادی درخواست پذیرش خود را برای ادامه تحصیل به دانشگاه های این کشور ارسال کنند.

ما در این نوشتار قصد داریم اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار کسانی که تمایل دارند برای ادامه تحصیل به کشور فرانسه سفر کنند، قرار دهیم. امیدواریم این متن بتواند در انتخاب مسیر آینده تان به شما کمک کند.

قبل از آنکه در مورد شرایط تحصیل در کشور فرانسه صحبت کنیم بهتر است ابتدا به صورت مختصر با این کشور آشنا شویم. پایتخت این کشور پاریس است و مردم به زبان فرانسوی صحبت می کنند. فرانسه یکی از بزرگ ترین کشورهای قاره اروپاست و با آلمان، بلژیک، سوئیس، ایتالیا، اسپانیا و لوکزامبورگ هم مرز است. چندین فرودگاه بین المللی در این کشور وجود دارد و به همین دلیل به فرانسه دروازه ورود به کشور اروپا نام داده اند.

از دیگر  ویژگی هایی که می توان برای این کشور عنوان کرد علاقه توریست ها و گردشگرها به بازدید از این کشور  است. آب هوای بسیار مطلوب و دوست داشتنی، مناظر طبیعی و غیره تنها بخشی از دلایل اشتیاق خارجی ها به بازدید از این کشور را تشکیل می دهد. اگر از نقطه نقطه این کشور دیدن کرده باشید وجود اقلیم ها و آب و هواهای متفاوت شما را متعجب خواهد کرد. شما با هر قصدی که بخواهید وارد کشور فرانسه شوید، باید ویزای فرانسه را در دست داشته باشید.

برخی از کشورهای همسایه فرانسه اعتقاد دارند که فرانسوی ها مغرور و متکبر هستند و علت آن نیز به این مساله بر می گردد که اغلب مردم فرانسه تمایل دارند لباس رسمی به تن کرده و ادب و نزاکت را در تمام رفتار و گفتارشان جاری و ساری کنند. این مساله باعث شده برخی تصور کنند که مردم فرانسه متکبرانه زندگی می کنند.

اگر در مورد پاریس، پایتخت این کشور اطلاعاتی داشته باشید حتما می دانید که یکی از زیباترین و منحصر به فردترین شهرهای جهان همین شهر است. موزه لوور و برج ایفل که از شهرت جهانی برخوردارند در این شهر واقع شده است.

جمعیت این کشور حدود ۶۰ میلیون نفر بوده و مردم به زبان فرانسوی و انگلیسی صبحت می کنند. واحد پول این کشور یورو است و جنگلداری، حمل و نقل، ماشین آلات و صنعت از جمله مهم ترین صنایعی هستند که اقتصاد کشور فرانسه بر پایه آنها بنا نهاده شده است.در این مقاله اطلاعات بیشتری در رابطه با تحصیل در فرانسه و راه های مهاجرت تحصیلی به فرانسه بدست خواهیم اورد

از آنجایی که کشور فرانسه از نظر اقتصادی در سطح بسیار خوبی است بیش از ۲۰ درصد از بودجه ملی خود را به بخش آموزش اختصاص داده است و همین دلیل موجب افزایش کیفیت آموزش در دانشگاه های این کشور شده است. علاوه بر این تنوع زیاد بورسیه های تحصیلی و به صرفه بودن هزینه های تحصیل و زندگی در فرانسه از مهم ترین دلایلی است که باعث شده افراد زیادی که قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، به مهاجرت به فرانسه بیاندیشند.

در ادامه کل مطالب مرتبط با تحصیل در فرانسه را برای شما شرح خواهیم داد، در صورتی که قصد تحصیل در فرانسه را دارید و نمی دانید چه رشته و یا دانشگاهی را انتخاب کنید، با تیم متخصص و مجرب ما در لیگال اپلای ۸۸۲۸۸۲۰۰-۰۲۱  تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نایید.

ادامه تحصیل در فرانسه

چگونه در فرانسه ادامه تحصیل بدهیم

برای آنکه بتوانید به تحصیل در فرانسه ادامه دهید ابتدا باید مقطع تحصیلی تان را مشخص کنید. اگر در سنین کودکی و یا نوجوانی بوده و قصد دارید در این مقطع به فرانسه سفر کنید که شرایط خاص خود را می طلبد، اما اگر مدرک دیپلمتان را از کشوری که در آن ساکن هستید دریافت کرده اید، شرایط، متفاوت خواهد بود.

افرادی که می خواهند تحصیلات عالیه خود را در یکی از مراکز آموزش عالی و یا دانشگاه های فرانسه ادامه دهند ابتدا باید رشته ای که به آن علاقه زیادی دارند را مشخص نمایند. بعد از آن شما باید دانشگاهی که رشته انتخابی شما را تدریس می کند نیز مشخص کرده و به سایت آن مراجعه کنید.

با مراجعه به سایت شما می بایست تمام اطلاعاتی که در رابطه با پذیرش ذکر شده را به دقت مطالعه کنید. در صورتی که واجد شرایط ذکر شده در دانشگاه هستید در ادامه باید مدارک مورد نیاز را تهیه کرده و ویزای تحصیلی تان را دریافت کنید.

کشور فرانسه ۸۳ دانشگاه دولتی دارد. هر یک از این دانشگاه ها زیر نظر دولت فعالیت کرده و تمامی آموزش ها با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار دانشجو قرار داده می شود. البته در کنار این دانشگاه های دولتی، دانشگاه های خصوصی زیادی نیز در این کشور فعالیت کرده و شما می توانید برای هر کدام از آنها که تمایل دارید یک درخواست پذیرش ارسال کنید.

معمولا هر سال تحصیلی در فرانسه ۲ ترم دارد و شروع هر ترم نیز از ماه اکتبر و یا سپتامبر است. دانستن این موضوع نیز می تواند جالب باشد که در کشور فرانسه کلاس ها به دو طریق برگزار می شوند. برخی از آنها استاد تنها سخنران کلاس بوده و دانشجویان جزوه برداری انجام می دهند. در روش دوم نیز کلاس ها در آزمایشگاه ها برگزار می شود. این روش برای گروه اندکی از دانشجویانی که انجام تحقیق به صورت جزئی را بیشتر می پسندند طراحی شده است.

مزایای ادامه تحصیل در فرانسه

فرانسه با داشتن مناظری بسیار زیبا و غنی، دانشگاه هایی معتبر، فراهم کردن شرایط برای داشتن یک زندگی مدرن به یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین کشورهای قاره اروپا به شمار می رود. البته این محبوبیت زمانی که پای تحصیل به میان می آید نیز بیشتر می شود؛ زیرا فرانسه توانسته امکانات فوق العاده ای را در اختیار دانشجویان و علاقه مندان به تحصیل قرار دهد.

تحصیل در کشور فرانسه مزیت های بی شماری داشته و سالانه افراد زیادی سعی می کنند در قالب دانشجوهای بین المللی به این کشور سفر کنند. از جمله مزیت هایی که سفر به این کشور می تواند برای شما به ارمغان آورد موارد زیر قابل ذکر هستند:

کشور فرانسه از جمله کشورهایی است که فرهنگ بسیار غنی دارد. فرقی نمی کند در این کشور در حال انجام چه کاری هستید؛ اگر انسان تیزبینی باشید قادر خواهید بود از لحظه لحظه حضورتان در این کشور نهایت استفاده را برده و نکات بسیار زیادی را آموزش ببینید.

نکته جالبی که خوب است در مورد این کشور بدانید در کنار هم قرارگیری مدرنیته و سنت است. در فرانسه این امکان برای شما فراهم شده است که صبح را فرضا در یک موزه به سر ببرید و عصر همان روز در یک کنسرت زنده شرکت کنید. حتی غذاهایی که در این کشور طبخ می شوند نیز از جمله مواردی است که حتما در سفر به کشور فرانسه باید سعی کنید آن را امتحان کنید. در لیست غذاهای فرانسوی ها می توانید غذاهایی بسیار معروف و خوشمزه را پیدا کنید.

از جمله شاخص ترین و بارزترین مزیت های سفر به کشور فرانسه و تحصیل در آن، دریافت مدرک از دانشگاه هایی است که اعتبار جهانی دارند.

برای دانشگاه های فرانسوی کیفیت محتواهای آموزشی که در اختیار دانشجو قرار داده می شود بسیار مهم بوده و علت آن هم در نظر گرفتن بودجه های هنگفتی برای انجام تحقیقات آکادمیک است. همین دلیل برای آنکه به شما ثابت شود این کشور از نظر سطح آموزش در رده بسیار خوبی قرار گرفته، کافی به نظر می رسد.

در رده بندی های جهانی ۴۱ دانشگاه فعال در کشور فرانسه در وجود دارند که از میان آنها می توان به دانشگاه های Ecole Normale Superieure  و Ecole Polytechniqueاشاره کرد. این دو دانشگاه در رده بندی بهترین دانشگاه های جهان توانسته اند رتبه ۲۳ و ۴۰ را به دست آورند. دانشگاه هایی ها که رشته های مربوط به تجارت و بیزینس در آنها تدریس می شود نیز اعتبار بسیار بالایی دارند و محیطی بسیار عالی و مساعد برای فعالیت دانشجویان به وجود آورده اند.

از دیگر مزیت هایی که می توان در مورد تحصیل در کشور فرانسه به آن اشاره کرد، تحصیل در یک کشور اروپایی است. کشورهایی که در قاره اروپا واقع هستند از نظر سطح اقتصاد، فرهنگ و آموزش تفاوت های زیادی با بقیه کشورهای دنیا به خصوص برخی کشورهای آسیایی دارند. همین موضوع باعث شده افراد زیادی از سراسر دنیا تمایل داشته باشند به کشور فرانسه سفر کرده و تحصیلات خود را در آن ادامه دهند.

اگر از آن دست دانشجوهایی هستید که دوست دارند در کنار تحصیل به کسب درآمد نیز بپردازند این فرصت برای شما به خوبی در این کشور فراهم شده است. یعنی شما به هنگام تحصیل نیز قادر خواهید بود در کشور فرانسه درس خوانده و در کنار آن نیز شغلی متناسب با علایق و شخصیت خود پیدا کنید و هزینه های ناشی از تحصیل را پوشش دهید.

از دیگر مزیت هایی که باعث شده رفتن به کشور فرانسه و تحصیل در آن به آرزوی بسیاری از جوانان تبدیل شود، امکان تحصیل در دانشگاه های این کشور با قیمتی بسیار مناسب است. همان طوری که توضیح دادیم این کشور بودجه بسیار خوبی را در اختیار بخش آموزش قرار داده است تا دانشجویان بیشتری تمایل پیدا کنند این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند.

از دیگر مزیت هایی که کشور فرانسه برای دانشجویان خود فراهم کرده است پرداخت وام های دانشجویی است. اگر دانشجویی بنا به هر دلیلی نیاز به استفاده از وام های دانشجویی داشته باشد کشور فرانسه این امکان را برای دانشگاه فراهم کرده تا با اعطای وام بتواند در حل بخشی از مشکلات مالی دانشجو یاری گر او باشد.

احتمالا باید اطلاع داشته باشید که کشور فرانسه یکی از کشورهای حوزه شینگن است. کشورهایی که در این حوزه قرار دارند می توانند با ویزای همان کشوری که در آن برای تحصیل اقامت کرده اند به دیگر کشورهای پیمان شینگن سفر کنند؛ بدون آنکه نیاز باشد یک ویزای جدید دریافت کنند.

اگر شرایط مالی تان به شما اجازه نمی دهد تا یک آپارتمان به صورت مستقل در این کشور اجاره کنید می توانید از خوابگاه هایی که به صورت نیم بها در اختیار دانشجویان قرار داده می شود استفاده کنید و بدین شکل صرفه جویی چشمگیری را در هزینه های خود داشته باشید.

افرادی که دوست دارند در حین  اقامتشان در این کشور یکی از اعضای خانواده، آنها را همراهی کند می توانند برای اخذ ویزای فرانسه اقدام برای همراهانشان اقدامات لازم را انجام دهند.

شرایط اقامت پس از تحصیل در فرانسه

 

دانشجویانی که قصد دارند بعد از اتمام دوران تحصیل خود در این کشور بمانند باید دو ماه قبل از آنکه دوران تحصیل خود به اتمام برسانند برای گرفتن اقامت اقدام کنند.

اگر می خواهید با پیدا کردن یک کار در این کشور اقامت کنید باید حتما از طرف یک کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید و حداقل حقوق دریافتی شما نیز ۲۳۰۰ یورو باشد.

اگر این پیشنهاد کاری را ندارید باید یک مجوز موقتی دریافت کرده تا به شما اجاره دهد یک سال در کشور فرانسه دنبال شغل مورد نظر خود باشید. اگر فردی بتواند سه سال متوالی در این کشور کار کند به او اقامت دائم داده می شود.

تحصیل در دانشگاه های فرانسه

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

مقاطع تحصیلی در فرانسه

تحصیل در کشور فرانسه از سن ۶ سالگی تا ۱۶ سالگی اجباری است. اگر فرزندی دارید که در این بازه سنی قرار دارد، می توانید یکی از مدارس دولتی و یا خصوصی این کشور را انتخاب کرده و فرزندتان را به مدرسه مورد نظر بفرستید.

مدرسه های دولتی هزینه ای بین ۵۰۰ تا ۱۲۰۰یورو  و مدارس خصوصی نیز ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو از خانواده ها دریافت می کنند. دانش آموزان باید سه مقطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را پشت سر بگذارند و در نهایت نیز مدرک دیپلم به افرادی که توانسته اند این دوره را با موفقیت به انتها برسانند داده می شود.

البته اگر مدرک دیپلم خود را دریافت کرده اید نیز می توانید برای ادامه تحصیل به یکی از دانشگاه های این کشور نامه پذیرش ارسال کرده و منتظر باشید تا دانشگاه مورد نظر مدارک و نامه شما را بررسی کند و جواب نامه تان را بدهد.

تحصیل در فرانسه در مقطع لیسانس

تحصیل در کشور فرانسه و دریافت مدرک کارشناسی از این کشور می تواند موقعیت های عالی برای کار و انتخاب مسیری که در پیش رو دارید را در اختیار شما قرار دهد. تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور فرانسه، یعنی تحصیل در کشوری که از نظر اقتصادی وضعیت بسیار خوبی دارد، یعنی تحصیل در کشوری که به شما امکان می دهد با هزینه ای بسیار مناسب تحصیلات خود را ادامه دهید و از بسیاری مزیت هایی که در قسمت های بالاتر به آن اشاره کردیم برخوردار شوید.

البته کسانی که از دانشگاه های کشور فرانسه اپلای گرفته و مدرک لیسانس  خود را در این کشور می گیرند می توانند برای ادامه تحصیلات به کشور هایی مانند آمریکا و کانادا مهاجرت کنند.

اما برای آنکه بتوانید در کشور فرانسه تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ادامه دهید باید چه اقداماتی انجام داد؟ اولین کار آماده کرده مدارکی از جمله پاسپورت، انگیزه نامه، رزومه و غیره است.

برای اطلاع از ریز مدارکی که باید در اختیار دانشگاه قرار دهید بهترین راه مراجعه به سایت دانشگاهی است که آن را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید. اگر مدارک ارسالی شما کامل بوده و تمام شرایطی که دانشگاه تعیین کرده است را دارا باشید می توانید به گرفتن پذیرش از دانشگاه امیدوار باشید.

توجه کنید که گرفتن اقامت تحصیلی در دانشگاه های کشور فرانسه به اینجا ختم نمی شود. شما باید بتوانید ویزای تصحیلی را نیز دریافت کنید. برای دریافت ویزای تحصیلی مدارک زیر را باید به سفارت فرانسه ارائه دهید:

  • شناسنامه، پاسپورت
  • عکس
  • مدرک زبان
  • رزومه
  • انگیزه نامه
  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • گواهی اثبات تمکن مالی

نکته ای که جا دارد اینجا به آن اشاره کنیم، سن دریافت پذیرش است. دانشگاه های فرانسه برای پذیرفتن شما به عنوان یک دانشجوی خارجی شرط سن را مطرح نمی کنند اما کشور فرانسه به آن دسته افرادی که زیر ۲۴ سال سن دارند خیلی راحت تر ویزای تحصیلی می دهد.

مساله بعدی که خوب است در مورد تحصیل در دوره کارشناسی در کشور فرانسه بدانید مدت زمانی است که طول می کشد تا شما موفق به دریافت مدرک مورد خود شوید.

معمولا طول دوره این مقطع، به رشته تحصیلی و دانشگاهی که فرد برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده است بستگی دارد، اما به طور کلی مدت زمان این دوره ۳ یا ۴ سال خواهد بود.

در این دوره ۱۸۰ واحد درسی ارائه می شود و اغلب آنها نیز به زبان فرانسوی به دانشجویان تدریس می شوند. بنابراین شما باید مدرک زبان فرانسوی داشته باشید. کسانی که علاقه مندند علاوه بر درس مشغول به کار نیز شوند می توانند حداکثر ۲۰ ساعت در هفته کار کنند.

برخی از دانشگاه های معروف و مشهور کشور فرانسه به این شرح است:

  1. (Ecole Polytechnique (ParisTech
  2. CentraleSupélec
  3. Sciences Po
  4. Ecole Normale Supérieure, Paris ( ENS Paris)
  5. Université Pierre et Marie Curie (UPMC)

تنوع رشته های موجود در کارشناسی زیاد بوده و شما با توجه به علایق و توانمندی هایتان می توانید یکی از این رشته ها را انتخاب کرده و در آن به تحصیل بپردازید. از جمله محبوب ترین رشته های کارشناسی می توان به حقوق، مهندسی، معماری، فناوری اطلاعات و داروسازی اشاره کرد.

موضوعی که خوب است در مورد تحصیل در مقطع کارشناسی بدانید آن است که اگر دوست دارید با کمترین هزینه در این کشور به تحصیل بپردازید بهتر است حتما برای دریافت مدرک زبان فرانسوی اقدام کنید. اگر این مدرک را اختیار ندارید باید به دانشگاه های خصوصی این کشور که دروس را به زبان انگلیسی  ارائه می دهند درخواست پذیرش دهید. شهریه این دانشگاه ها چیزی در حدود ۲۰۰۰۰ یورو در سال خواهد بود.

تحصیل در فرانسه در فوق لیسانس

کسب مدرک کارشناسی ارشد در کشور فرانسه علاوه بر تمام مزیت هایی که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، به شما امکان می دهد تا بتوانید به مدت یک سال در این کشور اقامت کرده و در جستجوی شغلی مرتبط با رشته خود باشید. کشور فرانسه به کسانی که بتوانند به مدت سه سال در این کشور به صورت موقت اقامت کنند اجازه خواهد داد تا برای همیشه در این کشور اقامت کرده و زندگی کنند.

از آنجایی که تحصیل در این کشور با قیمتی بسیار مناسب امکان پذیر است بورسیه های مختلفی در اختیار دانشجویان قرار داده نمی شود.

اما با این حال هنوز هم موسسات و مراکزی هستند که به دانشجویان فرصت می دهند تا با دریافت بورسیه در این کشور به تحصیلات خود ادامه دهند. از جمله شرایطی که برای دریافت بورسیه باید داشته باشید می توان به کسب معدل بالا در دوره کارشناسی، داشتن مقالات علمی معتبر و همچین ارائه مدرک زبان با نمره بالا اشاره کرد.

دروس رشته های کارشناسی ارشد به زبان فرانسوی و یا انگلیسی ارائه می شوند. در ضمن، اکثر رشته های مهندسی به زبان انگلیسی و اکثر رشته های علوم پایه نیز به زبان فرانسوی در اختیار دانشجویان قرار داده می شوند.

افرادی که تمایل دارند در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیلات خود ادامه دهند باید مراحل زیر را پشت سر بگذارند:

  • ارائه مدارک مورد نیاز برای گرفتن پذیرش از دانشگاه
  • ارسال نامه پذیرش به دانشگاه
  • اعلام موافقت دانشگاه با درخواست
  • گرفتن وقت مصاحبه از سفارت فرانسه
  • مراجعه حضوری به سفارت و ارائه مدارک
  • دریافت ایمیل سفارت و مطلع شدن از جواب سفارت به درخواست ویزا
  • دریافت ویزا از سفارت

معمولا طول دوره کارشناسی ارشد ۲ سال و یا چهار ترم است اما برخی رشته های مهندسی را نیز می توان در طی مدت یک سال به اتمام رساند. آن دسته از دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند می توانند در طول هفته به مدت ۲۰ ساعت نیز به کار مشغول شوند.

این تایم کاری حقوقی برابر ۴۰۰ تا ۶۰۰ یورو برای دانشجو در پی دارد. تمام کسانی که در دوره کارشناسی ارشد تحصیل می کنند می توانند با گرفتن ویزای مخصوص همراه، اعضای خانواده خود اعم از همسر و یا فرزندان را نیز به همراه خود به این کشور ببرند تا دوران تحصیلشان به اتمام رسد.

تحصیل در فرانسه در مقطع دکتری

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که باعث می شود بسیاری از افراد کشور فرانسه را برای ادامه تحصیلات خود در دوره دکتری انتخاب کنند. از جمله این دلایل می توان به ارائه انواع بورسیه، سیستم آموزشی با بازدهی بالا، مناسب بودن هزینه تحصیل، جبران بخشی از هزینه های دانشجویان در طی تحصیل توسط دولت و غیره اشاره کرد.

افرادی که متقاضی ادامه تحصیل در این دوره هستند باید بدانند که ابتدا باید تز تحصیلی شان را انتخاب کنند و بعد از آن به سراغ اقدامات لازم برای گرفتن پذیرش از دانشگاه این کشور بروند. البته توجه داشته باشید که برای شرکت در دوره دکتری حتما و حتما باید مدرک کارشناسی ارشد خود را از یکی دانشگاه معتبر دریافت کرده باشید.

طول دوره دکتری ۳ سال بوده و از آنجایی که پروسه گرفتن پذیرش برای دوره دکتری طولانی است شما باید در سال آخر کارشناسی ارشد برای گرفتن پذیرش در دانشگاه های این کشور اقدامات لازم را انجام دهید.

افرادی که قصد دارند در رشته هایی مانند شیمی، ریاضی، زیست شناسی و مهندسی ثبت نام کنند باید هزینه ای را به هنگام ثبت نام بپردازند اما در رشته های علوم اجتماعی نیازی نیست این هزینه پرداخت شود.

دوره دکتری در کشور فرانسه با دیگر کشورها متفاوت بوده و معمولا تاکید زیادی بر روی پرورش و تربیت محققان حرفه ای می شود. در طول این دوره دانشجویان مجبورند در دوره های متفاوت پژوهشی شرکت کنند تا تجربه و علم آنها در این حوزه افزایش پیدا کند.

دانشجویانی که علاقمندند در حین تحصیل به کار نیز مشغول شوند می توانند بر روی قراردادهایی که با موسسات دولتی می بندند حساب ویژه ای باز کرده و تا حدی هزینه های تحصیل خود را پوشش دهند.

مدارک لازم برای ادامه تحصیل در فرانسه

برای گرفتن پذیرش در دوره های مختلف در فرانسه نیاز دارید تا مدارک زیر را آماده کنید:

  • تمام مدارک تحصیلی
  • سوابق کاری
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • مدرک زبان
  • ارائه پروپوزال

مدارک عنوان شده برای زمانی است که شما قصد دارید پذیرش دانشگاه را به دست آورید اما بعد از آنکه دانشگاه با درخواست پذیرشتان موافقت کرد باید ویزای تحصیلی در اختیار داشته باشید که مدراک زیر برای دریافت این ویزا الزامی است:

  • اصل و کپی شناسنامه و گذرنامه
  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریزنمرات و ترجمه آنها
  • اثبات توانایی مالی کافی برای زندگی در کشور فرانسه

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

هزینه های تحصیل در فرانسه

نکته ای که در ابتدای این بخش باید ذکر شود آن است که معمولا هزینه  زندگی در هر کشوری به سبک زندگی آن فرد بستگی دارد. عامل بعدی که بر روی هزینه های ناشی از تحصیل در یک کشور خارجی تاثیر گذار است شهری است که برای اقامت و تحصیل انتخاب می کنید.

شهرهایی که جزء شهرهای گران یک کشور محسوب می شوند هزینه های تحصیل را افزایش می دهند. برای مثال برای زندگی در فرانسه، اگر قصد اقامت در یک شهر ارزان را دارید، پاریس را انتخاب نکنید چون شهر پاریس یکی از شهرهای گران قیمت است و اگر بخواهید یک زندگی ساده و معمولی را در آن تجربه کنید مجبور به پرداخت هزینه های زیادی خواهید بود.

به عنوان مثال شما برای زندگی در شهر پاریس باید مبلغی حدود ۱۰۵۰ تا ۱۲۰۰ یورو در ماه بپردازید، اما زندگی در شهرهایی مانند نانت با هزینه های بسیار کمتری همراه است.

عمده ترین هزینه ای که شما باید بپردازید هزینه مربوط به شهریه دانشگاه است. البته شهریه به مقطع تحصیلی و رشته ای که دانشجو در آن به تحصیل می پردازد بستگی دارد، اما به طور معمول برای دوره های کارشناسی شهریه حدود ۲۰۰ یورو در سال است.

 به این نکته نیز توجه داشته باشید شهریه برخی از رشته ها مانند پزشکی بیشتر از بقیه رشته ها بوده و دانشجو باید مبلغی حدود ۴۵۰ یورو در سال پرداخت کند.

هزینه دیگری که جزء هزینه های ثابت زندگی یک دانشجو محسوب می شود هزینه ای است که باید برای مسکن و خوابگاه پرداخت گردد.

اگر در شهرهایی که هزینه های زندگی در آن زیاد نیست یک خانه یا آپارتمان اجاره کنید هزینه های شما در این کشور به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند. خوب است بدنید که میانگین هزینه ای که باید برای اجاره بهای خوابگاه های دانشجویی بپردازید چیزی بین ۱۵۰ تا ۶۰۰ یورو در ماه است.

اگر دوست دارید هزینه های ناشی از تحصیل شما در کشور فرانسه به میزان زیادی کاهش پیدا کند به شهرهای کوچک فرانسه رفته و در آنجا یک خانه برای اجاره پیدا کنید. در این شهرها میانگین اجاره بها ۳۰۰ یورو در ماه است.

هزینه مواد غذایی نیز موردی است که در لیست هزینه های زندگی  وت حصیل در کشور فرانسه باید به آن اشاره شود. به طور معمول یک فرد در طول ماه ۲۰۰ تا ۲۵۰ یورو برای تغذیه صرف می کند. گفته می شود که هزینه غذاهای فرانسوی بالاست و به همین جهت توصیه می کنیم که برای کاهش هزینه ها در طول ماه سعی کنید تا جایی که  امکان دارد از رفتن به رستوران لوکس اجتناب کنید.

تحصیل در فرانسه

شرایط ادامه تحصیل در فرانسه برای دانشجویان


اگر از کودکی ساکن این کشور بوده اید، به شما اجازه داده می شود تا بتوانید تحصیلات عالیه خود را با رفتن به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور فرانسه ادامه دهید. البته باید از شرایطی که دانشگاه ها و موسسه های آموزشی برای ورودیان خود تعیین می کنند اطلاع داشته باشید.

اما افرادی که موفق شده اند در یکی از کشورهای خارجی دیپلم خود را دریافت کنند نیز قادر خواهند بود در این کشور برای دریافت مدرک در دوره های لیسانس، فوق لیسانس و دکتری اقدام کنند.

فقط شما باید یک نکته توجه داشته باشید. هر کدام از دانشگاه هایی که در این کشور فعال هستند مدارکی را از شما طلب می کنند.

برای مطلع شدن از اینکه یک دانشگاه چه  مدارکی برای ثبت نام از شما می خواهد حتما باید به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید. در سایت دانشگاه ها می توانید اطلاعات تکمیلی را به دست آورید.  

مزایای اعزام دانشجو و اپلای به فرانسه

با توجه به توضیحاتی که در این متن در اختیار شما قرار دادیم حتما متوجه شده اید که این کشور از نظر آموزش در سطح بسیار خوبی قرار گرفته و این موضوع می تواند درهای آینده ای درخشان و پر از موفقیت را به روی علاقه مندان به تحصیل باز کند.

اگر به شدت علاقه مند هستید در این کشور تحصیل کرده و فکر می کنید که می توانید به خوبی از پس تمام سختی ها و مشکلات آن برآیید بهتر است ابتدا رشته مورد نظر تان را انتخاب کنید. تنوع رشته هایی که در دانشگاه های کشور فرانسه ارائه می شوند بالا بوده و شما بدون محدودیت و تنها با در نظر گرفتن فاکتور علاقه و آینده شغلی قادر خواهید بود یک رشته را انتخاب کنید.

بنابراین نبود محدودیت در انتخاب رشته و تحصیل در آن از جمله مهم ترین مزیت هایی است که اعزام دانشجو و اپلای به فرانسه به دنبال خواهد داشت. همانطور که گفتیم مهاجرت تحصیلی بهترین و ساده ترین روش برای مهاجرت می باشد، اما اگر به هر دلیلی، شرایط مهاجرت تحصیلی را ندارید، می توانید از طریق مهاجرت کاری و مهاجرت سرمایه گذاری اقدام کنید.

جدای از این موارد رفتن به دانشگاه هایی که اعتبار بالایی دارند و سطح کیفی آموزش در آنها مثال زدنی است می تواند موقعیت های بسیار خوبی کاری و حتی تحصیلی در دیگر کشورها برای افراد به وجود آورد.

برخی از کشورهای اروپایی و یا آمریکایی کیفیت بالای آموزشی دارند اما در مقابل هزینه های تحصیل در آنها نیز به شدت بالاست و این مورد مانع از آن می شود که افراد با سطوح درآمدی متوسط بتوانند در این دانشگاه تحصیل کنند، اما خوشبختانه درکشور فرانسه روال آموزش، شکل دیگری دارد.

در فرانسه کیفیت بالای آموزش با ارائه امکانات آموزشی با هزینه ای مناسب تلفیق شده است و شرایط بسیار خوبی را برای افراد فراهم کرده تا بتوانند رویای ادامه تحصیل در یکی از کشورهای اروپایی را به حقیقت بدل کنند.

۴ سال زندگی در یک کشور خارجی می تواند به اندازه ۱۰ سال زندگی در کشوری که تبعه آن هستید به شما درس بدهد. آشنا شدن با مردمی که فرهنگ و زبان متفاوتی دارند و تفکراتشان با تفکرات شما و مردم کشورتان متفاوت است می توانید درس ها و تجربیات زیادی را در اختیار شما قرار دهد.

بنابراین تحصیل در کشور فرانسه نیز می تواند موقعیتی بی نظیر برای مهاجرت به فرانسه و کسب تجربه های بیشتر در اختیار شما قرار دهد و کمک کند مشکلات خود را عاقلانه تر حل کنید.

رویای مهاجرت را به واقعیت تبدیل کن

فقط کافیه اطلاعات تماس و شرایط خودتون رو برای ما بنویسید تا توسط بهترین مشاوران مهاجرتی راهنمایی شوید

۶ دیدگاه دربارهٔ «تحصیل در فرانسه»

    1. اگر جزو زیرشاخه های اصلی رشته خودتان باشد بله
      ولی بعد از پذیرش خیر ، چون پذیرش برای رشته و دانشگاه مشخص صادر میگردد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا