دانشگاه های فرانسه

کشور فرانسه یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در خارج از کشور میباشد که در این پست اطلاعات بیشتری درباره دانشگاه های فرانسه بدست خواهیم آورد که این اطلاعات بسیار مناسب افرادی میباشد که قصد تحصیل در کشور فرانسه را دارند

دانشگاه های فرانسه

برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

۵/۵

شرایط تحصیل در دانشگاه های فرانسه

 فرانسه یکی از کشورهای اروپای غربی به حساب می آید. این کشور در طول تاریخ با پیشرفت های مختلفی که به خود دیده به یکی از بهترین کشورها برای تحصیل تبدیل شده است. برخی از افراد بر این باورند که فرانسه مهد فرهنگ، هنر و علم است و تحصیل در آن می تواند تجربه های بی نظیری در اختیار افراد قرار دهد.

این روزها افراد زیادی هستند که مهاجرت برای تحصیل را جزء اولویت های اصلی خود می دانند. اگرچه دانشگاه های ایران از لحاظ علمی جایگاه خوبی در دنیا دارند، اما کسب علم در دانشگاه های خارجی همچون دانشگاه های فرانسه نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در این مقاله قصد داریم برخی از دانشگاه های برتر فرانسه را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم چگونه می توانیم در این دانشگاه ها تحصیل کنیم. همچنین برای تحصیل در این کشور باید با محیط زندگی در فرانسه آشنا باشید،  پس همراه ما باشید. در انتهای مقاله اگر سوالی داشتید، که بی پاسخ مانده بود، حتما با ما در لیگال اپلای ۸۸۲۸۸۲۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید و از مشاوران مجرب و متخصص ما مشاوره رایگان دریافت نمایید.

 همه چیز درباره دانشگاه های فرانسه

برای افرادی که شب و روز به فکر مهاجرت تحصیلی هستند انتخاب یک گزینه خوب از میان گزینه های متعددی که پیش رویشان قرار دارد کار ساده ای نخواهد بود. کافی است به فهرست کشورها و دانشگاه های مختلفی که در جهان وجود دارد نگاه کنید تا سردرگمی را از نزدیک تجربه نمایید.

فرانسه یکی از کشورهای پیشرفته جهان است که دانشگاه های مختلفی در آن فعال هستند. این کشور که آن را به کشور عشاق نیز می شناسند سالانه افراد زیادی ویزای فرانسه را دریافت می کنند و به تحصیل در این کشور مشغول می شوند. قبل از اینکه به سراغ بررسی دانشگاه های معتبر این کشور برویم باید دلایل منطقی برای مهاجرت به فرانسه داشته باشیم.

تحصیل در دانشگاه های فرانسه

چرا تحصیل در فرانسه اینقدر اهمیت دارد؟

همه ما خیلی خوب می دانیم که فرانسه دانشگاه های معتبری در دل خود دارد. شما در هر سنی که باشید با کمی تلاش و کوشش می توانید خودتان را در کالج ها و دانشگاه های فرانسه ببینید و فرآیند کسب علم را به راحتی آغاز کنید. اگر قصد مهاجرت به فرانسه را دارید ولی به هر دلیلی نمی توانید از طریق تحصیلی اقدام کنید، شما می توانید از طریق مهاجرت کاری و مهاجرت سرمایه گذاری وارد کشور فرانسه شوید.

البته دلایل دیگری هم برای مهاجرت به فرانسه وجود دارد. هزینه های پایین تحصیل و وجود امکانات بی نظیر و پیشرفته از جمله این دلایل به حساب می آید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید فرانسه قوانین سفت و سختی برای حمایت ار دانشجویان خارجی دارد و همواره تلاش می کند بستر مناسبی برای دانشجویان مختلف فراهم آورد.

فرصت های شغلی بی نظیر و هزینه کم زندگی در فرانسه باعث شده است خیلی ها به فکر مهاجرت به این کشور بیفتند. اگر به دنبال کشوری هستید که بتوانید به راحتی در آن پذیرش بگیرید، می خواهید در دانشگاه های انگلیسی زبان تحصیل کنید، به دنبال دریافت کمک هزینه های مختلف همچون کمک هزینه مسکن هستید، دوست دارید بیمه درمانی رایگان در طول تحصیل داشته باشید یا اگر می خواهید در طول دوره دکترا حقوق خوبی دریافت کنید فرانسه بهترین مقصد برایتان خواهد بود.

شرایط سنی برای تحصیل در فرانسه 

بهتر است بدانید که بیشتر دانشگاه هایی که در این کشور فعال هستند شرط سنی خاصی را برای پذیرش اعلام نکرده اند. این موضوع بدین معنی است که می توانید با خیال آسوده در هر سنی که باشید خودتان را برای یک مسیر جدید در زندگی آماده کنید.

اگر می خواهید برای مقطع کارشناسی ثبت نام کنید بهتر است زیر ۲۵ سال سن داشته باشید. برای افرادی که خواستار تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد هستند هم شرط سنی وجود ندارد، اما باز هم بهتر است زیر ۳۰ سال داشته باشید.

بهترین دانشگاه های فرانسه

فرانسه دانشگاه های مختلفی در خود دارد که رتبه هر کدام بسته به امکاناتی که فراهم می کنند متفاوت است. در بررسی هایی که به تازگی انجام شده استT این کشور ۴۱ دانشگاه در بین ۱۰۰۰ دانشگاه مطرح جهان دارد و همین امر آن را به یک مقصد مهاجرتی عالی برای دانشجویان تبدیل می کند. اگر عزم تان را برای سفر به این کشور و ادامه تحصیل جزم کرده اید فهرست زیر به شما کمک می کند انتخاب بهتری داشته باشید.

دانشگاه اکول پلی ‌تکنیک فرانسه

یکی از دانشگاه های برتر فرانسه دانشگاه اکول پلی ‌تکنیک است که سالانه دانشجویان زیادی را در رشته های مختلف تحصیلی به سمت خود جذب می کند.

بررسی های موجود نشان می دهد این دانشگاه رتبه ۸۷ دانشگاه های برتر دنیا را دارد و دومین دانشگاه برتر فرانسه نیز به حساب می آید. این دانشگاه یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه های فنی و مهندسی فرانسه محسوب می شود و رشته های مختلف مهندسی در آن به خوبی تدریس می گردد.

 اگر می خواهید یکی از رشته های مهندسی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید، بدون شک دانشگاه اکول پلی ‌تکنیک انتخاب بهتری برایتان خواهد بود.

بهتر است بدانید که این دانشگاه در شهر پاریس واقع شده و یکی از دانشگاه های برتر در زمینه علوم طبیعی است. چیزی که این دانشگاه ها را از سایر دانشگاه های فرانسه متمایز می کند فضای باز ۱۶۰ هکتاری و امکانات پیشرفته ای است که در آن گنجانده شده است.

دانشگاه برتر فرانسه

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

دپارتمان های مختلفی در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دپارتمان زیست شناسی
  • دپارتمان شیمی
  • دپارتمان علوم انسانی و اجتماعی
  • دپارتمان علوم کامپیوتری
  • دپارتمان مکانیک
  • دپارتمان فیزیک
  • دپارتمان ریاضیات

پذیرش در دانشگاه کول پلی‌ تکنیک

 اگر به رشته هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم علاقه مند هستید و قصد دارید تا در این زمینه ها به تحصیل بپردازید کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه پذیرش کار را برایتان ساده تر می کند.

این دانشگاه سالیانه بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های مختلفی را در اختیار دانشجویان مختلف قرار می دهد. با این حال اگر موفق به دریافت بورسیه نشدید باز هم می توانید خودتان را برای گرفتن پذیرش آماده کنید.

برای افرادی که خواهان دریافت پذیرش برای مقطع کارشناسی ارشد هستند داشتن مدرک کارشناسی یا معادل کارشناسی در یکی از رشته های مهندسی، داشتن حداقل معدل کل ۱۳.۷۵ ضروری است.

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که می خواهید دکترای خود را در این دانشگاه بگیرید باید  مدرک کارشناسی ارشد داشته باشید و معدل تان بالای ۱۶ باشد.

هزینه تحصیل در اکول پلی ‌تکنیک بسته به رشته و مقطعی که می خواهید در آن تحصیل کنید متفاوت خواهد بود. برای افرادی که مقطع کارشناسی ارشد را برای تحصیل انتخاب می کنند هزینه ۱۷۷۰۰ دلار برای سال اول، ۷۷۰۰ دلار برای سال دوم و ۲۸۰۰ دلار برای سال سوم باید در نظر گرفته شود. هزینه تحصیل در مقطع دکترا نیز  از ۳۴۰۰ دلار شروع می شود و در سال سوم و چهارم به ۲۸۰۰ دلار می رسد.

دانشگاه پی اس ال فرانسه

یکی دیگر از دانشگاه هایی که جزء دانشگاه های معتبر فرانسه به حساب می آید دانشگاه پی اس ال است. این دانشگاه در رتبه ۴۶ جهان قرار دارد و یکی از دانشگاه های برتر این کشور محسوب می شود.

اگر به دنبال یک دانشگاه حرفه ای و با امکانات عالی هستید، بهتر است دانشگاه پی اس ال را برای تحصیل انتخاب کنید. در میان رشته های مختلفی که در این دانشگاه تدریس می شود هنر ، علوم و مهندسی جایگاه ویژه ای دارد. به خاطر داشته باشید که دانشگاه PSL در میان دانشگاه های دولتی فرانسه قرار دارد و سالانه دانشجویان مختلفی را از سرتاسر جهان به خود جذب می کند.

بیشتر رشته هایی که در این دانشگاه تدریس می شوند به زبان فرانسه است. با این حال برخی از رشته ها به زبان انگلیسی هم تدریس می شوند. از جمله رشته هایی که در دانشگاه پی اس ال تدریس می شود می توان به حسابداری، بانکداری، مهندسی پزشکی، شیمی و علوم زیستی، علوم شناختی، علوم زمین و انرژی اشاره کرد.

 شرایط پذیرش در دانشگاه پی اس ال

قبل از هر چیز باید بدانید که شرایط پذیرش برای رشته های مختلفی که در این دانشگاه تدریس می شود متفاوت است. بعد از اینکه رشته مدنظرتان را انتخاب کردید می توانید شرایط مربوط به آن را از سایت دانشگاه مورد بررسی قرار دهید. با این حال یک سری شرایط کلی وجود دارد که اطلاع یافتن از آن خالی از لطف نخواهد بود:

  • شما باید آخرین مدرک تحصیلی و ریزنمرات تان را ترجمه کنید.
  • برای اینکه بتوانید در این دانشگاه تحصیل کنید باید مدرک زبان فرانسه داشته باشید.
  • پاسپورت و عکس پرسنلی هم در دست داشته باشید.
  • رزومه تحصیلی و انگیزه نامه جزء موارد مهمی است که باید در نظر بگیرید.
  • توصیه نامه تحصیلی برای مقاطع ارشد و دکترا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

هزینه تحصیل در دانشگاه PSL فرانسه

یکی از مهم ترین مواردی که به هنگام مهاجرت باید مدنظر داشته باشید بررسی هزینه های تحصیل و زندگی است. اگر می خواهید مقطع کارشناسی را برای تحصیل در این دانشگاه انتخاب کنید باید شهریه ای معادل دو تا سه هزار یورو را در نظر بگیرید.

در کنار شهریه ای که باید به دانشگاه بپردازید باید هزینه های دیگری همچون خرید کتاب، مسکن، هزینه پوشاک را هم در نظر داشته باشید. برای افرادی که خواهان تحصیل در مقطع ارشد هستند هزینه ها بسته به رشته تحصیلی انتخاب شده از ۴ تا ۸ هزار یورو متغیر خواهد بود. شهریه دانشگاه پی اس ال برای دانشجویان مقطع دکترا سالانه ۷۰۰ یورو خواهد بود.

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

دانشگاه سوربن فرانسه

دانشگاه سوربن با رتبه ۸۷  توانسته است یکی از بهترین دانشگاه های معتبر جهان باشد. این دانشگاه سومین دانشگاه برتر فرانسه به حساب می آید و تجربه های بی نظیری در زمینه آموزش و تحقیق دارد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید دانشگاه سوربن یک دانشگاه تحقیق محور است و رشته های تحصیلی مختلفی در آن تدریس می شود. از جمله این رشته ها می توان به هنر، علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، پزشکی ،فلسفه، جامعه شناسی، تاریخ، جغرافیا، زیست شناسی، شیمی و  علوم زمین اشاره کرد.

این دانشگاه در حال حاضر بیش از ۴۳ هزار دانشجو در مقاطع مختلف و رشته های تحصیلی متفاوت دارد. از آنجایی که افراد زیادی خواهان تحصیل در این دانشگاه هستند گرفتن پذیرش در آن نسبت به سایر دانشگاه هایی که در این فهرست معرفی می کنیم سخت تر است.

شرایط تحصیل و پذیرش دانشگاه سوربن 

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که دانشگاه سوربن را برای تحصیل انتخاب می کنند باید نکات مختلفی را مدنظر داشته باشید. برای اینکه بتوانید در رشته های مختلفی همچون هنر ، علوم انسانی و علوم مهندسی تحصیل کنید باید با زبان فرانسه آشنا باشید.

بسته به رشته ای که برای تحصیل انتخاب می کنید سطوح مختلفی از زبان فرانسه را باید بلد باشید. به عنوان مثال افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشکده پزشکی را دارند باید سطح زبان فرانسه شان حداقل C1 باشد.

برای پذیرش در دانشگاه سوربن به موارد مختلفی نیاز خواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط پذیرش هر رشته باید سری به سایت دانشگاه بزنید. با اینحال مدارک زیر برای جذب پذیرش در بیشتر رشته ها ضروری هستند:

  • آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات تان را ترجمه کنید.
  • مدرک زبان فرانسه داشته باشید.
  • رزومه تحصیلی و انگیزه نامه خوبی تدارک ببینید.
  • پاسپورت و عکس پرسنلی به همراه داشته باشید.
  • توصیه نامه برای مقاطع ارشد و دکترا ضروری است.

هزینه تحصیل در دانشگاه سوربن فرانسه 

اگر دانشگاه های دولتی فرانسه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید هزینه خاصی برای تحصیل نخواهید داشت. البته به خاطر داشته باشید که برخی از هزینه ها برای بهبود شرایط تدریس و امکانات دانشگاه از دانشجو اخذ می شود. 

هزینه هایی که برای ثبت نام در این دانشگاه تعیین شده برای هر مقطعی متفاوت است. تحصیل در در دوره کارشناسی ۱۷۰ یورو برای هر سال، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ۲۴۳ یورو برای هر سال و تحصیل در مقطع دکترا چیزی حدود ۶۰۱ یورو در سال برایتان آب می خورد.

دانشگاه پاریس فرانسه

دانشگاه پاریس فرانسه

دانشگاه پاریس یکی دیگر از دانشگاه های معتبر کشور فرانسه است که در میان هزار دانشگاه برتر دنیا رتبه ۱۳۶ ام را به خود اختصاص داده است.

این دانشگاه در شهر پاریس فعالیت می کند و ساختمان های مختلفی در سطح شهر دارد. از آنجایی که دانشگاه پاریس در قرن دوازدهم تاسیس شده یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا محسوب می شود. بیشتر رشته هایی که در این دانشگاه تدریس می شوند به زبان فرانسه هستند، اما رشته های مختلفی هم وجود دارد که به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

این دانشگاه بیش از ۱۸ رشته بین المللی دارد که برخی از آن ها به زبان انگلیسی و بعضی هایشان به زبان فرانسه تدریس می شوند. دانشکده های مختلفی در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند که از جمله آن ها می توان به دانشکده علوم، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشکده بهداشت اشاره کرد. برای اینکه از هزینه ها و شرایط تحصیل در این دانشگاه مطلع شوید بهتر است سری به سایت دانشگاه بزنید.

 

دانشگاه پاریس ساکلی فرانسه

یکی دیگر از دانشگاه های معروفی که سالانه دانشجویان زیادی را به سمت خود جلب می کند دانشگاه پاریس ساکلی است. این دانشگاه که جزء دانشگاه های دولتی کشور فرانسه به حساب می آید رتبه ۱۷۸ ام را در میان ۱۰۰۰ دانشگاه برتر دنیا دارد.

دانشگاه پاریس ساکلی در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی پاریس قرار گرفته است و روش های مختلفی برای رسیدن به آن وجود دارد. چیزی که این دانشگاه را از سایر دانشگاه های فرانسه متمایز می کند وجود ۲۷۵ آزمایشگاه مختلف در محوطه آن است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید سالانه بیش از ۱۲ هزار مقاله علمی از سوی دانشجویان و اساتید این دانشگاه منتشر می شود.

 رشته های  دانشگاه پاریس ساکلی 

دانشکده های مختلفی در این دانشگاه مشغول پرورش دانشجو هستند. از دانشکده حقوق گرفته تا دانشکده داروسازی و علوم پایه در کنار هم قرار گرفته اند تا امکانات بی نظیر و منحصر به فردی در اختیار دانشجویان قرار دهند.

از جمله رشته هایی که در این دانشگاه تدریس می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • علوم اجتماعی
  • علوم پایه
  • علوم ورزشی
  • مهندسی
  • علوم انسانی
  • حقوق
  • زیست شناسی، پزشکی و علوم دارویی
  • کشاورزی، تغذیه و محیط زیست

شرایط پذیرش در دانشگاه پاریس ساکلی

برای اینکه بتوانید در این دانشگاه تحصیل کنید باید شرایط مختلفی را مدنظر داشته باشید. از آنجایی که دانشگاه پاریس ساکلی به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بورسیه های مختلفی ارائه می کند استفاده از کمک هزینه ها و بورسیه های موجود کار را برای پذیرش ساده تر می سازد.

برای اینکه اطلاعات بیشتری درباره نحوه پذیرش و هزینه های تحصیلی در این دانشگاه داشته باشید بهتر است سری به سایت رسمی  پاریس ساکلی بزنید و اطلاعاتی که در آن درج شده است را مطالعه نمایید.

دانشگاه تلکام پاریس فرانسه

یکی از دانشگاه های برتر پاریس که در سال ۱۸۷۸ تاسیس شده دانشگاه تلکام پاریس است. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های مهندسی است که می توانید در کشور فرانسه پیدا کنید.

در بررسی هایی که در سال ۲۰۲۰ بر روی دانشگاه های مختلف جهان انجام شد این دانشگاه رتبه ۱۸۸ جهانی را در میان ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان به خود اختصاص داد.

دپارتمان های مختلفی در تلکام پاریس مشغول تربیت دانشجویان مختلف از سرتاسر کره زمین هستند که از جمله آن ها می توان به دپارتمان الکترونیک و ارتباطات، دپارتمان علوم کامپیوتری و شبکه، دپارتمان اقتصاد و علوم اجتماعی اشاره کرد.

جالب است بدانید که این دانشگاه رشته های مختلفی را در خود پوشش می دهد که بهترین آن ها اقتصاد، مهندسی و فناوری، علوم اجتماعی، علم فیزیک و ریاضیات، علوم کامپیوتری، هنر و علوم انسانی  است.

اخذ پذیرش از دانشگاه تلکام پاریس 

گرفتن پذیرش در رشته های مختلف این دانشگاه متفاوت است. برای اینکه اطلاعات بهتر و جزئی تری در این باره داشته باشید باید سری به سایت دانشگاه بزنید. با این حال یک سری شرایط عمومی هم وجود دارد که  اطلاع یافتن از آن ها مسیر مهاجرت تان را تسهیل می کند:

  • اگر می خواهید در رشته هایی تحصیل کنید که به زبان فرانسه تدریس می شوند باید حداقل مدرکB1 را برای زبان فرانسه داشته باشید.
  • حداقل مدرک معتبر برای تحصیل در رشته هایی که به انگلیسی تدریس می شوند B2 است.
  • رزومه، ریزنمرات و توصیه نامه تان را قبل از هر کاری آماده کنید.
  • انگیزه نامه خوب و قانع کننده ای بنویسید.
  • مدرک یا مدارک مربوط به زبان را هم در دست داشته باشید.

هزینه تحصیل در  دانشگاه تلکام پاریس

 از آنجایی که هزینه تحصیل در رشته ها و مقاطع مختلف دانشگاه تلکام پاریس متفاوت است نمی توان مبلغ دقیقی برای شهریه ها ذکر کرد. با این حال هزینه هایی که برای تحصیل در این دانشگاه معتبر باید متحمل شوید از ۱۰۰۰ دلار تا ۳۰۰۰ دلار در سال متغیر خواهد بود.

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می کنید سری به سایت تلکام پاریس بزنید و اطلاعات دقیق تر و جزئی تر را در آن پیدا کنید. 

رویای مهاجرت را به واقعیت تبدیل کن

فقط کافیه اطلاعات تماس و شرایط خودتون رو برای ما بنویسید تا توسط بهترین مشاوران مهاجرتی راهنمایی شوید

۱۴ دیدگاه دربارهٔ «دانشگاه های فرانسه»

    1. سلام ، بله شما با مدرک لیسانس امکان ادامه تحصیل در فرانسه دارید .
      به شرطی که گپ تحصیلی نداشته باشید و مدرک زبان ارائه بدید.

  1. من کشور فرانسه رو خیلی دوست دارم و الان یکساله که دارم زبان فرانسوی میخونم. برای تحصیل در مقطع ارشد رشته مدیریت بازرگانی میتونید برام پذیرش بگیرید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top